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Rezept mit Zukunft
Für McDonald’s kreierten wir den ersten und zweiten Corporate Responsibility Bericht (2011 & 20012) der Geschichte um den Stakeholdern die Qualität Ansprüche der Marke McDonald’s offen darzustellen. Dabei wurden die hölzernen Dachbalken der Restaurants zum Corporate Design der McDonald’s Nachhaltigkeits initiative und überlebten sowohl einen Nationalen Corporate Design Relaunch als auch einen Internationalen Corporate Design Relaunch und sind auch 8 Jahre später noch verwendet worden.EN: Recipe with a future
For McDonald's we created the first and second Corporate Responsibility Report (2011 & 20012) in the company's history to openly present the quality claims of the McDonald's brand to stakeholders. The wooden roof beams of the restaurants became the corporate design of McDonald's sustainability initiative and survived both a national corporate design relaunch and an international corporate design relaunch and are still in use 8 years later.
McDonald’s Nachhaltigkeits-Report
Creative Direction: Tobias Eichinger
Art Direction: Markus Kriesmair
Awards:
DDC – Unternehmenskommunikation – Bronze








2011 gewährte McDonald’s allen Passanten auf dem Ku´damm den direkten Blick in den Stall aus dem ihr Big Mac stammt. Wer wollte konnte sogar direkt über SMS mit dem Bauern schreiben. Das erste interaktive Out of Home Deutschlands.
EN: A look into the barn
In 2011, McDonald's gave all passers-by on the Ku'damm a direct view into the barn where their Big Mac comes from. Those who wanted to could even text directly with the farmer. The first interactive Out of Home in Germany.
McDonald’s Farmview
Creative Direction: Tobias Eichinger
Art Direction: Markus Kriesmair
